hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > لرستان| فراموش‌شدگان

لرستان| فراموش‌شدگان

سال 80 شهرداری خرم‌آباد برای رها شدن از مشکل‌های صنوف آلاینده در سطح شهر، بسیاری از صنوف را به شهرک صنوف زاگرس منتقل کرد. آن زمان این شهرک که در نزدیکی‌های منطقه کمالوند قرار دارد کوچک‌ترین شباهتی به یک شهرک صنوف را نداشت و در حال حاضر نیز وضعیت خوبی ازلحاظ زیرساختی ندارد. در این شهرک حتی زیرساخت‌های اولیه ازجمله آب شرب سالم، سرویس بهداشتی، فضای سبز، ایستگاه آتش‌نشانی و غیره وجود ندارد و این موارد نارضایتی غرفه داران را به دنبال داشته است.

بهروز سپهوند یکی از پنج نماینده شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد گفت: اینجا فراموش‌شده‌ایم و هر چه فریاد می‌زنیم کسی به داد ما نمی‌رسد. او ادامه داد: 700 باب مغازه در این شهرک وجود دارد و درحالی‌که سال 80 احداث‌شده اما زیرساخت‌های اولیه‌ی یک شهرک صنوف را ندارد و حتی یک سرویش بهداشتی دیده نمی‌شود.

سپهوند اضافه کرد: به‌اجبار شهرداری یک‌سری افراد را به اینجا آورده اما این نهاد کمترین خدمات را ارائه می‌کند و درواقع ما اسیرشده‌ایم. این نماینده شهرک صنوف زاگرس خرم‌آباد با اشاره به اینکه 450 کاسب در این شهرک فعالیت دارند، افزود: مالک غیربومی این شهرک که معلوم نیست طبق چه اساسی آن زمان به این قضیه ورود کرده حتی یک سند را انتقال نداده و این در حالی است که خودم 133 جلد سند را به وی تحویل داده‌ام اما هرچه پیگیری می‌کنیم فایده‌ای ندارد.

شرایط شهرک صنوف زیبنده استان نیست

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد هم گفت: این شهرک سال 80 طبق قرارداد توسط شهرداری به سرمایه‌گذار واگذارشده و قرار بوده در آنجا به خریداران غرفه‌ها خدماتی ارائه کنند.

منوچهر اسب‌کوه با بیان اینکه شهرک مجوز دارد، اضافه کرد: متأسفانه کار خاصی در بحث زیرساخت‌ها و خدمات رفاهی انجام‌نشده و شرایط این شهرک صنوف زیبنده استان نیست.

اسب‌کوه تصریح کرد: اعضای صنوف ما متأسفانه مورد ظلم واقع‌شده‌اند و از هر نظر در آنجا مشکل‌دارند.

رئیس اتاق اصناف خرم‌آباد یادآور شد: سال 80 شهرداری زمین را هر متر 2000 تومان به سرمایه‌گذار (قاسمی) فروخته و این آقا سال 88 آن را تا متری یک‌میلیون تومان هم به فروش رسانده اما به تعهدات عمل‌نکرده است.

مشکلات شهرک صنوف زاگرس به‌سادگی حل نمی‌شود

اسد عبدالهی، فرماندار خرم‌آباد نیز گفت: بارها در خصوص این شهرک پیگیری کرده‌ و جلسه گذاشته‌ایم اما درواقع مشکلاتی دارد که به این سادگی‌ها حل نمی‌شود.

او ادامه داد: توافقاتی با سرمایه‌گذار حاصل شد و قرار بود بیاید تا جلسه نهایی را بگیریم اما نیامد و همچنان مشکلات پابرجاست.

عبدالهی با اشاره به اینکه در این شهرک؛ سرمایه‌گذار، بانک، شهرداری و غرفه داران مشکلاتی دارند، تصریح کرد: سرمایه‌گذار به بانک بدهکار است و از طرفی مبلغی از پول غرفه‌های فروخته‌شده باقی‌مانده و صاحبان غرفه‌ها نیز از اینکه سندی دستشان نیست و شهرک وضعیت خوبی ندارد، ناراضی هستند و از طرفی شهرداری هم یک‌سری حق‌وحقوق دارد.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: برخی از سندها در رهن بانک است و به همین علت سرمایه‌گذار سندها را قطعی نکرده و تا این چهار ضلع همکاری نکنند مشکلات حل نمی‌شود.

مالک سردرگم است

رستم کوشکی، عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز دراین‌باره گفت: اتفاقات زیادی در خصوص شهرک صنوف زاگرس افتاده اما دلیلی ندارد که شهرداری از حق‌وحقوق خودش کوتاه بیاید.

او با بیان اینکه این شهرک خارج از محدوده شهر بوده و متولی آن، فرمانداری خرم‌آباد است، افزود: شهرداری هم یکی از ارگان‌هایی است که در این شهرک وظایفی دارد.

کوشکی با بیان اینکه شهرداری قبول کرده که خدمات ارائه کند، گفت: قرار شده بعد از بارندگی‌ها شهرداری لکه‌گیری آسفالت آنجا را انجام دهد و یک‌بار هم آشغال‌های آن را جمع‌آوری کرده و اگر نیاز باشد بازهم این کار انجام خواهد شد.

این عضو شورای شهر یادآور شد: سرمایه‌گذار از برخی مالکان غرفه‌ها طلب دارد و از طرفی آنان نیز می‌گویند به این سرمایه‌گذار اعتماد ندارند و امکان دارد بانک نیز برخی از سندها را به اجرا بگذارد!

او تأکید کرد: مالک سردرگم است و درواقع تا تکلیف خودش مشخص نباشد بعید می‌دانیم مشکلات شهرک به‌طور کامل حل شود!


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد